Followers

Sunday 30 October 2011

Fotografi Perkahwinan

    Kisah aku sebagai seorg fotografer perkahwinan bermula pada thn 2010...Masa tu aku baru mula guna DSLR...Kebetulan dalam pertengahan tahun 2010, ade seorg mamat ni dapat jd GSTT kt sekolah aku...Nama dia Azizul...Dlm diam2, rupenye abg die ade bisnes video kat majlis2 utk SUK..pastu, bile abg die quit keje tu sbb masalah kesihatan, Azizul ni pun ambikla peluang ni utk ganti jo abg die...
   Bile aku jumpa mamat ni, adela sembang2 gak hal shooting utk wedding...Die pn xde experience lg ttg ambil gambar wedding ni...So, dgn minat yg aku tunjukkan pd die, die pn ajak aku buat satu company untuk shooting wedding...die cover video,aku cover still photo...aku pn on la, sbb aku pn mmg xde plan smpi buat job kawen ni...hehehe...
   Start dr aritu, kitorg pn pulun la cari customer..Alhamdulillah, pd 23 September 2010, Azizul dpt cr customer..aku pn rse bersemangat nak ambik gambar time tu...akad nikah mlm then bersanding pd keesokan harinya...Aritu, lpas abes keje, dlm keadaan hujan lebat,aku pn gerak ngn Azizul ke Teluk Intan..Rumah pengantin tu kt sana..Event nikah tu termasuk skali ngn majlis berinai...pastu pengantin pompuan tukar satu baju ala2 Bollywood...hehehe..so, inilah antara gambar2 awal aku shoot wedding job:

Majlis Pernikahan
Shakir & Hidayah
23 September 2010
Teluk Intan, Perak...



















 
Mohd Hamizan bin Mazlan
Freelance Photographer
Email : mizanmazlan@yahoo.com
Blog : http://mmclicks.blogspot.com

No comments:

Post a Comment