Followers

Wednesday 2 November 2011

Bandung, Indonesia Part 1

           Pada bulan Jun 2011, aku dan isteri berpeluang bercuti ke Bandung, Indonesia bersama rakan2 guru SMK Idris Shah yang lain...Lawatan tu diuruskan oleh Cikgu Faiz, member keje di skola...Sesape yg nak bercuti dgn pakej bajet leh contact die..Kitorg kat sana 4 hari 3 malam..Bayaran untuk flight, penginapan dan makan kat sana semua termasuk dalam pakej...Agak berpatutan jgakla kosnye...Klau aku x pegi ngn kwn2, jgn harapla nak pegi sendiri...byk kos tu..hehehe...Agak excited aku aritu sbb 1st time dpt naik flight..Kitorg naik flight Belanda iaitu KLM...

Ni lah rupe flight aku naik aritu...hehehe..

         Sampai di Airport Jakarta, kitorg pn tunggu bas yang akan bwk kami ke Bandung...Kebetulan pulak masa kat Airport tu ada 1 group gak dari Malaysia yg bercuti kt sana...Salah sorg ahli group tu merupakan artis Malaysia iaitu Heliza..Sementara menunggu bas sampai,wife aku pn ambek kesempatan bergambar dgn Heliza...Sempat jgk diorg berborak...Rupe2nye Heliza pn nak ke Bandung...


         Sampai je bas, kitorg pn gerak ke Bandung...Aku ingat dekat je Bandung dari Jakarta, rupenya jauhla jgak...Hari pd masa tu pun dah malam, so nampakla keindahan Jakarta dilimpahi lampu2 yang berwarna-warni...Besar jugak Jakarta...Banyak bangunan2 yang menarik minat yg x terlepas dari lensa kamera aku..Takla terasa sangat jauh Bandung tu bila mengadap pemandangan cmtu...Hehehe...Dlm 2 jam, kitorg pn smpi ke Hotel Serena, Bandung...


Hotel Serena, Bandung..Tempat kitorg menginap...


            Banyak jgak tempat menarik yang kitorg pegi masa kat Bandung..Nanti aku ceritakan di entri yang lain...Ini antara gamba2 yg sempat aku upload untuk entri kali ni...

 Masa mkn kat KLIA...sempat lg posing..hehe...
 Ni lah sebahagian peserta2 lawatan ke Bandung...
 
 Wife dan Kak Fizah
 Kak Fizah dan family...
Suasana di KLIA
Tiba di Airport Jakarta
 Semua berkumpul
 Bergambar kenangan di Airport Jakarta
 Mastermind: Encik Muhammad Faiz dan wifenye..

Mohd Hamizan bin Mazlan
Freelance Photographer
Email : mizanmazlan@yahoo.com
Blog : http://mmclicks.blogspot.com


No comments:

Post a Comment